۱۳۹۷/۰۴/۰۲ فرزاد عامری

گوشی Galaxy S10گوشی Galaxy S10 به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه مجهز می‌شود

گوشی Galaxy S10 به عنوان پرچمدار ۲۰۱۹ سامسونگ، فاقد اسکنر عنبیه چشم بوده و در عوض، از نخستین حسگر اثر انگشت زیر صفحه واقعی بهره می‌برد.

سامسونگ سیستم اسکنر اثر عنبیه چشم را همراه با گلکسی نوت ۷ معرفی و سپس از آن در پرچمداران بعدی استفاده کرد. مدیران این قابلیت را به عنوان یک گزینه اضافی در کنار تشخیص چهره و در پکیجی تحت عنوان “Intelligent Scan” ارائه می‌کنند. عملکرد این سیستم مثل اسکن چهره ۳D آیفون ایکس و گوشی های دیگر همچون اوپو فایند ایکس و شیائومی می ۸ اکسپلورر ادیشن نبوده و البته با آن عنوان هم ارائه نمی‌شود، اما مطابق با گزارشی جدید از سوی منابع کره‌ای، سامسونگ قصد دارد این سیستم را به صورت کلی از گوشی Galaxy S10 حذف کند.

البته این موضوع به معنی عرضه گلکسی اس ۱۰ بدون ویژگی‌های بیومتریک نیست و سامسونگ، اولین اسکنر اثر انگشت درون صفحه واقعی را بعد از ناکامی در معرفی آن همراه با گلکسی نوت ۹ (و حتی از زمان عرضه گلکسی اس ۸) پیش روی علاقه‌مندان قرار خواهد داد. علاوه بر این، کره‌ای‌ها مشغول توسعه نسخه کوچک‌تر از ماژول اسکن چهره سه‌بعدی خود هستند و در صورتی که در این کار موفق باشند، هر دو قابلیت تشخیص چهره و اسکنر عنبیه چشم فعلی که از دوربین سلفی استفاده می‌کند، عملا بی‌فایده خواهند شد.

تولید گوشی Galaxy S10 در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۳ اینچی

در صورتی که سامسونگ در توسعه ماژول اختصاصی خود ناکام باشد، ممکن است سیستم فعلی که در تعامل با “Mantis Vision” توسعه یافته را در گلکسی اس ۱۰ حفظ کند تا تامین‌کنندگان، به سرعت تولید ماژول‌های اسکنر عنبیه چشم را از سر گیرند. هرچند، مطابق با گزارش‌های موجود، سامسونگ از اغلب سازندگان اجزای دیگر گوشی های خود خواسته است تولید سخت افزار مورد نیاز را آغاز کنند، اما فعلا خبری از درخواست جدید برای اسکنر عنبیه چشم نیست. علاوه بر این، “The Bell” از تولید گوشی های سری گلکسی S10 در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۳ اینچی خبر داده است. اگرچه سازندگان باز هم از ابعاد قبلی استفاده خواهند کرد، ولی باید منتظر کاهش بیشتر حاشیه‌های صفحه باشیم.

منبع :Phonearena
بازخوانی مطلب : http://gadgetnews.net