۱۳۹۷/۰۳/۱۰ فرزاد عامری

پرچمداران وان پلاسپرچمداران وان پلاس تنها گوشی های قابل عرضه‌ی این کمپانی تا سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۱۵ یک گوشی میان رده به نام وان پلاس ایکس (OnePlus X) روانه بازار شد؛ اما حداقل تا سه سال آینده به جز پرچمداران وان پلاس نباید منتظر عرضه‌ی محصول دیگری از این کمپانی چینی باشیم.

چند سالی است که تنها پرچمداران وان پلاس راه خود را از درون این کمپانی به بازار موبایل باز کرده‌اند. حالا به نقل از پتی لائو (Pete Lau) مدیرعامل وان پلاس، این استراتژی حداقل تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت و فعلا تولید گوشی میان رده در دستور کار کمپانی چینی قرار ندارد. دلیل اتخاذ این سیاست نیز صرفه اقتصادی عنوان شده است.

وان پلاس قصد دارد با عرضه‌ی تنها یک پرچمدار در هر بازه زمانی مشخص، از به فروش رفتن تمامی گوشی های قبلی تولید شده‌ی خود پیش از معرفی هر محصول جدید اطمینان حاصل نماید. ظاهرا لائو امیدوار است با این استراتژی، پرچمداران وان پلاس در زمان رونمایی کلیه توجهات را به خود معطوف کنند تا بلکه تلاش‌های کمپانی برای بازاریابی محصولات بیش از پیش نتیجه‌بخش باشد.

بدین ترتیب برای به فروش رساندن محصولات قبلی موجود در انبار هم نیازی به کاستن از قیمت آن‌ها نخواهد بود؛ موضوعی که برای وان پلاس بسیار حائز اهمیت است زیرا در حال حاضر این کمپانی حاشیه سود اندکی را برای فروش محصولات خود در نظر گرفته و هرگونه کاهش قیمت می‌تواند زیان سنگینی را به بار بیاورد.

از طرفی به عقیده‌ی مقامات وان پلاس پس از ارائه‌ی محصولات جدید به بازار، تقاضا برای خرید مدل‌های قدیمی به شدت کاهش خواهد یافت چرا که مشتریان همواره تشنه‌ی بهره‌مندی از تازه‌ترین سخت افزارها هستند.

پرچمداران وان پلاس

با عرضه‌ی سالانه‌ی تنها یک یا دو پرچمدار به بازار، برخی رشد ناچیزی را برای وان پلاس پیش‌بینی می‌کنند اما با این وجود استراتژی فعلی کمپانی را باید موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد. وان پلاس نه تنها موفق به فروش تعداد قابل توجهی گوشی آنلاک در امریکا شده بلکه طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ با تکیه بر گوشی وان پلاس ۵ تی، فروش قابل توجهی در بازار هند را نیز تجربه کرده؛ به طوری که در جدول پرفروش‌ترین گوشی های رده بالا تنها گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس سامسونگ بالاتر از پرچمداران وان پلاس قرار گرفتند.

همچنین بخوانید:

نگاهی به گوشی های وان پلاس از آغاز تا به امروز

فارغ از تبیین استراتژی کمپانی، پتی لائو چشم‌انداز آینده‌ی گوشی های موبایل را نیز ترسیم کرد. به عقیده‌ی او کاهش تدریجی ابعاد ناچ و حاشیه صفحه نمایش دیوایس‌ها تا جایی پیش خواهد رفت که شاهد ظهور گوشی هایی با نمایشگر به واقع تمام صفحه باشیم. البته تحقق این هدف مستلزم توسعه‌ی دوربین های تعبیه شده زیر نمایشگر هم خواهد بود.

منبع :phonearena
بازخوانی مطلب : http://gadgetnews.net