۱۳۹۷/۰۳/۳۰ فرزاد عامری

لپ تاپ گیمینگلپ تاپ گیمینگ آن‌قدرها هم گران نیست، اگر هوشمندانه انتخاب کنید

لپ تاپ‌های مخصوص بازی بخش مهمی از سهم بازار لپ تاپ را برای تولیدکنندگان به ارمغان آورده‌اند. این لپ تاپ‌ها مدت‌هاست که طرفداران خاص خود را در بین کاربران لپ تاپ دارند و مخاطبانی فراتر از شیفتگان بازی‌های کامپیوتر دارند.

اگر در بازار به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ بگردید با گزینه‌های بسیار زیادی رو به رو خواهید شد. قیمت این لپ تاپ‌ها نیز بسیار متنوع است و این موضوع در نهایت خریداران را دچار سردرگمی می‌کند. حتی اگر اهل بازی‌های کامپیوتری نیستید، ممکن است انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ به سود شما باشد چرا که اغلب این لپ‌تاپ‌ها از کیفیت ساخت بالاتری نسبت به لپ تاپ‌های متوسط موجود در بازار برخوردارند. یک لپ تاپ گیمینگ از بهترین سخت‌افزارهای موجود در زمان ساخت بهره می‌برد و در نتیجه مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا از رده خارج شود و شما نیاز به یک لپ تاپ دیگر داشته باشید.

یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید «ما آنقدر پولدار نیستیم که جنس ارزان بخریم». همین موضوع در رابطه با خرید لپ تاپ گیمینگ برای کاربرانی که اهل بازی‌های کامپیوتری نیستند می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. سخت افزارهای کامپیوتری به صورت روزافزون پر‌قدرت‌تر می‌شوند و نرم افزار‌های کامپیوتری نیز از ظرفیت‌های اضافه شده استفاده‌ی بیشتری می‌کنند. این موضوع به این معنی است که نرم افزارهای جدید به منابع سخت افزاری بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد و در چنین شرایطی لپ تاپ‌هایی که از سخت افزارهای میان رده استفاده می‌کنند ممکن است پس از مدت کوتاهی دیگر نتوانند پاسخگوی نیاز شما باشند. پس می‌توان اینطور به موضوع نگاه کرد که آیا به جای این که سه سال دیگر بخواهید یک لپ تاپ دیگر بخرید بهتر نیست که همین الان لپ تاپی را انتخاب کنید که تا سال‌ها پاسخگوی نیازتان باشد؟ همچنین از آنجا که لپ تاپ‌های گیمینگ به صورت ویژه برای اجرای بازی‌های مختلف کامپیوتری ساخته شده‌اند معمولا از کیفیت صدا و صفحه نمایش بهتری نسبت به لپ تاپ‌های معمولی برخوردارند.

با چه بودجه‌ای می‌توان یک لپ تاپ گیمینگ همه فن حریف تهیه کرد؟

آیا فکر می‌کنید برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ باید هزینه‌ی خیلی زیادی را متحمل شوید؟ شاید بهتر باشد پیش از انتخاب لپ تاپ، اجزای آن را مورد بررسی قرار بدهید.

کارت گرافیک مناسب لپ تاپ گیمینگ: مهم‌ترین سخت افزار در یک لپ تاپ گیمینگ کارت گرافیک یا پردازنده‌ی گرافیکی است. هرچه پردازنده‌ی گرافیکی لپ تاپ قدرتمندتر باشد قیمت بیشتری خواهد داشت، در نتیجه اگر می‌خواهید خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید باید دقیقا فکر کنید که به چه کارت گرافیکی نیاز دارید تا پول اضافه بابت چیزی که به آن نیاز ندارید نپردازید.

در حال حاضر کارت گرافیک ‌GEFORCE GTX1050 یکی از اقتصادی‌ترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار است که به خوبی از عهده‌ی اجرای تمامی بازی‌هایی که تاکنون عرضه شده‌اند بر می‌آید. در این میان می‌توان به بازی‌های Call of duty: WWⅡ و Assasin’s Creed: Origins و Resident Evil 7 اشاره کرد که در لیست بهترین بازی‌های انتخاب شده در مجله‌ی forbes هستند.

پردازنده مناسب لپ تاپ گیمینگ: پس از انتخاب کارت گرافیک به سراغ پردازنده بروید. یک پردازنده‌ی core i5 نسل هفتم اینتل به خوبی از عهده‌ی اجرای تمامی بازی‌های کامپیوتری که تا الان عرضه شده‌اند بر خواهد آمد. ترکیب یک کارت گرافیک GEFORCE GTX1050 و پردازنده‌ای از این مدل اقتصادی‌ترین گزینه را به شما می‌دهد که به راحتی می‌توانید با استفاده از آن هر بازی کامپیوتری که فکرش را بکنید روی لپ تاپ گیمینگ خودتان اجرا کنید. اما اگر محدودیت چندانی در بودجه ندارید بهتر است که سراغ پردازنده‌های core i7 نسل هفتم اینتل بروید. به این صورت تا سال‌ها خیالتان راحت خواهد بود که برای انجام هیچ کاری مشکلی نخواهید داشت.

لپ تاپ گیمینگ

حال برگردیم به همان سوال ابتدایی. بالاخره چقدر باید هزینه کنید تا بتوانید با خیال راحت از همه‌ی بازی‌های کامپیوتری روز لذت ببرید؟ در حال حاضر لپ تاپ‌های مناسب بازی با قیمت‌هایی از حدود ۴ تا ۱۴ میلیون تومان در بازار وجود دارند. در این میان انتخاب‌های اقتصادی نیز وجود دارند که می‌توانند به خوبی نیازهای شما علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری با بودجه‌ی محدود را برطرف کنند، آن هم بدون اینکه لازم باشد قید هیچ بازی سنگینی را بزنید. پس خیالتان راحت باشد که حتی اگر نتوانید هزینه‌ی خیلی زیادی را بابت لپ تاپ گیمینگ بپردازید همچنان می‌توانید از جدیدترین بازی‌های کامپیوتری لذت ببرید. فقط کافیست هوشمندانه انتخاب کنید.

بیایید یک لپ‌تاپ قدرتمند و اقتصادی انتخاب کنیم

از آنجا که پردازنده‌ی گرافیکی مهم‌ترین قسمت یک لپ تاپ گیمینگ است، بیایید اول پردازنده‌ی گرافیکی را انتخاب کنیم و با توجه به کارت گرافیک انتخاب شده به لپ تاپ‌های گیمینگ مناسب برسیم. در حال حاضر معقول‌ترین انتخاب پردازنده‌های گرافیکی GEFORCE GTX1050 و GEFORCE GTX1050Ti هستند که GEFORCE GTX1050Ti عملکرد بهتری دارد. همان طور که گفته شد این کارت گرافیک به خوبی از عهده‌ی اجرای جدیدترین بازی‌های کامپیوتری بر می‌آید. پس از جستجو در بین لپ تاپ‌های موجود در بازار سه مدل لپ تاپ گیمینگ ایسوس که از محبوب‌ترین تولیدکننده‌های لپ تاپ گیمینگ است را به شما پیشنهاد می‌کنیم که هر سه لپ تاپ از کارت گرافیک GEFORCE GTX1050Ti بهره برده‌اند.

لپ‌تاپ ایسوس FX553VE FY439 – اقتصادی‌ترین پیشنهاد

یکی از اقتصادی‌ترین پیشنهادهایی که امکان اجرای هر بازی کامپیوتری سنگینی را به شما می‌دهد، لپ تاپ ایسوس FX553VE FY439 است. این لپ تاپ از پردازنده‌ی اینتل corei5 7300HQ برخوردار است و علاوه بر اجرای انواع بازی‌های کامپیوتری برای اجرای انواع نرم‌افزارهای مهندسی و محاسباتی نیز مناسب است. لپ تاپ گیمینگ ایسوس FX553VE علاوه بر علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری به کاربرانی که به دنبال یک لپ تاپ قدرتمند مناسب انواع کاربری‌ها می‌گردند نیز پیشنهاد می‌شود. به لطف فناوری wide-angle ایسوس، صفحه نمایش این لپ تاپ زاویه گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و کیفیت نور و رنگ تصویر تحت تاثیر زاویه دید شما نسبت به نمایشگر کاسته نمی‌شود. این ویژگی در کنار بلندگوهای قدرتمند و شفاف این لپ تاپ باعث می‌شود تماشای فیلم با استفاده از آن به تجربه‌ی دلنشینی تبدیل شود. همچنین قرار گرفتن پردازنده‌‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند در کنار هم در این دستگاه به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید برای تدوین ویدیو و انواع کارهای گرافیکی و طراحی سه بعدی نیز از این لپ تاپ به راحتی استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌ تاپ برخورداری از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و هارد دیسک به ظرفیت ۱ ترابایت است.

لپ تاپ گیمینگ

لپ‌تاپ ایسوس FX553VE FY443 – با پردازنده‌ی core i7 اینتل خیالتان راحت باشد

اگر می‌توانید قدری بیشتر هزینه کنید همان لپ تاپ ایسوس FX553 را با مشخصاتی قدرتمندتر به شما پیشنهاد می‌کنیم. لپ تاپ FX553VE FY443 کاملا مشابه مدل پیشنهادی قبلی است با این تفاوت که از پردازنده‌ی قدرتمندتر Intel CORE i7 7700HQ در آن استفاده شده است و حافظه رم آن ۱۶ گیگابایت است. همچنین این مدل علاوه بر هارد دیسک ۲ ترابایت به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD نیز مجهز است که با استفاده از آن می‌تواند سریع‌تر روشن شود و همچنین سیستم عامل و نرم‌افزارهایی که روی حافظه‌ی SSD نصب شده‌اند سریع‌تر اجرا خواهند شد. بهره‌مندی از پردازنده‌ی corei7 باعث می‌شود تا مدت‌ها خیالتان راحت باشد که این لپ تاپ قدیمی نخواهد شد و انجام هیچ کاری از توانش خارج نخواهد بود. همچنین بعضی از بازی‌های کامپیوتری را با تنظیمات با کیفیت‌تری نسبت به مدل قبلی که از پردازنده‌ی corei5 استفاده می‌کند روی این لپ تاپ می‌توانید اجرا کنید. آن دسته از کاربران که قصد دارند از لپ‌ تاپ برای تدوین ویدیو استفاده کنند نیز بهتر است که به سراغ این مدل بیایند تا سریع‌تر بتوانند این کار را انجام دهند.

لپ تاپ گیمینگ

لپ‌تاپ ایسوس GL553VE FY437 – از سری G، لپ تاپ‌های حرفه‌ای گیمینگ ایسوس

و در نهایت لپ تاپ ایسوسGL553VE FY437 از سری پر طرفدار GL شرکت ایسوس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ایسوس حرفه‌ای‌ترین لپ تاپ‌های گیمینگش را در مدل‌هایی که با حرف G شروع می‌شود عرضه می‌کند و این لپ تاپ یکی از همان‌هاست. پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی GL553VE FY437 کاملا مشابه پیشنهاد قبلیست. تفاوت آن اما علاوه بر طراحی متفاوت و جذاب آن و کیفیت ساخت بالاتر، برخورداری از ۲۴ گیگابایت حافظه رم و هارد دیسک ۲ ترابایتی در کنار حافظه ssd با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت است. این لپ تاپ از طراحی ظاهر آن گرفته تا سخت‌افزارهای به کار رفته در آن ویژه‌ی شیفتگان بازی‌های کامپیوتری و گیمر‌های حرفه‌ای تولید شده است و لذت بازی کردن را دو چندان می‌کند.

به عنوان یک علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری احتمالا شما به محصولات دیگری نیز نیاز دارید که به طور ویژه برای گیمرها طراحی شده باشند. این محصولات اعم از موس و کیبورد گیمینگ، گیم پد و یا حتی کنسول‌ بازی را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی شهر فافا خریداری کنید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

بازخوانی مطلب : http://gadgetnews.net