۱۳۹۷/۰۳/۳۰ فرزاد عامری

هواویطراحی گوشی بدون حاشیه به شیوه‌ای تازه در پتنت اخیر هواوی

هواوی به شیوه نوینی برای طراحی گوشی بدون حاشیه دست یافته که مدعی است از این طریق، می‌توان ظرافت و مقاومت را به طور توامان در گوشی های هوشمند گنجاند.

پتنتی که در ماه فوریه ۲۰۱۸ به نام هواوی ثبت شده، طراحی گوشی بدون حاشیه و نیمه ماژولاری را به تصویر کشیده است که در عین تمام صفحه بودن، ویژگی‌های لازم دیگر از جمله مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را نیز داراست. رویکرد تازه هواوی به گونه‌ای است که می‌تواند بسیاری از مشکلات فعلی طراحی گوشی بدون حاشیه را مرتفع سازد.

در این پتنت، چهار فریم فلزی دورتادور نمایشگر که روی بدنه اصلی دستگاه سوار شده است را احاطه کرده و با چسب به آن متصل شده‌اند. نتیجه اینکه از حاشیه صفحه نمایش تا حد بی‌سابقه‌ای کاسته شده و از آنجایی که نمایشگر درون یک ساختار فرورفته قرار گرفته است، هیچ‌گونه فشاری هم از فریم‌های جانبی به آن وارد نمی‌شود.

طراحی گوشی بدون حاشیه

بنابر ادعای کمپانی چینی، این نوع طراحی منافاتی با مقاومت دستگاه در برابر آب و گرد و غبار ندارد؛ چرا که روی کیفیت بالای ساخت به شدت کار شده است و کلیه قطعات با استفاده از چسب‌های بسیار قوی به هم متصل می‌شوند.

همچنین بخوانید:

گوشی ویوو نکس با طراحی بدون حاشیه واقعی معرفی شد

البته هنوز مشخص نیست آیا این طراحی نیمه ماژولار، در عمل نیز کارایی لازم را خواهد داشت و یا هواوی صرفا در حال آزمون و خطا برای رسیدن به راهکار نهایی است. هر چند که به صورت تئوری، جدا بودن فریم‌های جانبی از بدنه اصلی یک نقطه ضعف محسوب می‌شود و می‌تواند کاهش مقاومت دستگاه در برابر ضربه و شکستگی را در پی داشته باشد. اگر چنین باشد، به نظر می‌رسد بتوانیم همچنان روی شیوه‌های فعلی طراحی گوشی بدون حاشیه حساب باز کنیم و شاهد تولید محصولات تمام صفحه‌ای چون ویو نکس باشیم.

منبع :gsmarena
بازخوانی مطلب : http://gadgetnews.net