۱۳۹۷/۰۳/۳۰ فرزاد عامری

گوشی های هوشمند ال جیاستراتژی تولید گوشی های هوشمند ال جی به نفع کاربران تغییر کرد

گوشی های هوشمند ال جی از این پس با تمرکز بر یک فاکتور مهم طراحی و تولید خواهند شد. ال جی برخلاف تصور، با وجود این که مدت‌ها است در بازار موبایل به ضرردهی ادامه می‌دهد، استراتژی عجیبی در پیش گرفته که به جای شرکت، بیشتر به نفع کاربران است.

بازار گوشی های هوشمند تقریبا در حال طی کردن مسیر همواری است. سال‌ها قبل هر شرکت تلاش می‌کرد محصولی قدرتمند با ویژگی‌های منحصربه‌فرد در مقایسه با محصولات بالارده سایر شرکت‌ها ارائه کرده و به این ترتیب نظر کاربران را جلب کند. اما امروز گوشی های هوشمند همگی به اندازه یکدیگر فوق‌العاده قدرتمند بوده و دارای دوربین‌های بسیار باکیفیتی هستند. همچنین وجود ویژگی‌های نرم افزاری تقریبا یکسان سبب شده تمایز قائل شدن میان آن‌ها بسیار دشوار باشد.

این موضوع به ضرر شرکت‌های گوشی‌ساز تمام شده است. پیشتر و در زمانی که محصولات جدید تفاوت بسیار زیادی با گوشی های سال قبل داشتند، کاربران بیشتر به ارتقا دادن گوشی هوشمندشان ترغیب می‌شدند، اما کاربرانی کنونی دیگر رغبتی به تعویض ندارند، مگر این که یک محصول چنان متفاوت باشد که هوش و حواسشان را ببرد. چنین گوشی هوشمند متفاوتی طی سال‌های اخیر کمتر رویت شده است!

گوشی های هوشمند ال جی

استراتژی متفاوت ال جی

استراتژی تولید گوشی های هوشمند ال جی با توجه به همین موضوع‌ها تغییر کرده است، مخصوصا این که بخش موبایل این شرکت مدت‌ها است با وجود سوددهی فوق‌العاده ال جی الکترونیکس، همچنان به ضرردهی ادامه می‌دهد. ال جی تصمیم دارد همچون تعداد انگشت شماری از گوشی‌سازان اندرویدی مثل گوگل و وان پلاس، دریافت مستمر به‌روزرسانی را در محصولاتش فراهم کرده و روشی به منظور دریافت فیدبک مستقیم از کاربران به منظور ارتقا کیفیت گوشی های هوشمندش فراهم کند.

در راستای تغییر استراتژی تولید گوشی های هوشمند ال جی این شرکت مرکز ارتقا (Upgrade Center) را در کره جنوبی راه‌اندازی کرد. هدف این بخش، ارائه قابلیت‌های نوین هوش مصنوعی بری گوشی های موبایل این شرکت و همچنین انتشار مداوم آپدیت‌های نرم افزاری به منظور رفع ایرادات و اضافه کردن قابلیت‌های جدید برای گوشی های کنونی است. ال جی تصمیم دارد به منظور ارتقای رابط کاربری محصولاتش، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی هوش مصنوعی داشته باشد.

همچنین بخواهید:

ال جی ایکس ۵ ۲۰۱۸ با باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد

گوشی های هوشمند ال جی

یکی دیگر از وظیفه‌های مرکز ارتقا، دریافت فیدبک از کاربران و پردازش آن‌ها است که به بهبود ایرادهای کنونی محصولات و پیاده‌سازی نظرات سازنده کاربران کمک می‌کند.

گوشی های هوشمند ال جی در آینده

به نظر می‌رسد ال جی استراتژی کاملا متفاوتی در مقایسه با دیگر گوشی‌سازان در پیش گرفته است. سایر شرکت‌ها همچون سامسونگ تلاش می‌کنند با عرضه محصولات زیاد در بازه‌های زمانی کوتاه، کاربران را در فاصله‌های زمانی کوتاه به تعویض گوشی هوشمندشان ترغیب کنند، اما ال جی به واسطه مرکز ارتقا تصمیم دارد کاربران را به استفاده از گوشی هوشمند این شرکت برای مدت زمانی طولانی تشویق کند، چرا که این مرکز از آن‌ها پشتیبانی کرده و همچنین به صورت مستمر برای هر مدل آپدیت نرم افزاری منتشر می‌کند. باید به مرور زمان دید آیا این استراتژی جدید ساخت گوشی های هوشمند ال جی این بخش را از ضرردهی بیرون خواهد آورد یا خیر.

منبع :phonearena
بازخوانی مطلب : http://gadgetnews.net