۱۳۹۶/۱۱/۰۲ فرزاد عامری

آموزش اتصال ریموت به SQL

در مدیریت دیتابیس های MSSQL اتصال ریموت به SQL Server از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع تقریبا برای اعمال اکثر تغییرات و انجام عملیات مدیریت بر روی دیتابیس خود، لازم است قادر به اتصال ریموت به دیتابیس باشید. در آموزش نسبتا کوتاه و ساده ی امروز، نحوه ی اتصال ریموت به SQL را به همراه هم خواهیم آموخت. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ابزار های مورد نیاز برای اتصال ریموت به SQL

برای اینکه بتوانید به صورت ریموت به دیتابیس خود متصل شوید لازم است که ابتدا نرم افزار بسیار کاربردی و قدرتمند Microsoft SQL Server Management Studio را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید.

 

این نرم افزار جزو ابزارهایی است که به همراه SQL Server به شما ارائه میشود بنابراین با استفاده از دیسک نصب SQL Server با انتخاب گزینه ی Management Tools میتوانید این ابزار را نصب کرده و در اختیار داشته باشید.

اتصال ریموت به SQL

اما اگر به هر دلیل انجام این کار از این روش برای شما میسر نیست، میتوانید به سادگی از طریق یکی از لینک های زیر، این نرم افزار را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید :

  1. دانلود Microsoft SQL Server Management Studio Express
  2. دانلود SQL Server Management Studio 2014 SP1
  3. دانلود SQL Server Management Studio 2012 SP3

اتصال ریموت به SQL Server جهت مدیریت دیتابیس ها

با فرض اینکه در حال حاضر ابزار شرح داده شده در بخش قبلی آموزش را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده اید، حالا لازم است که نرم افزار Micorosft SQL Server Management Studio را باز کنید.

در اینجا با پنجره ای مواجه خواهید شد که از شما درخواست میکند اطلاعات خود را جهت اتصال وارد کنید.

 

Server Name : در اینجا جهت اتصال به Instance پیشفرض sql بر روی سرور مورد نظر، کافی است تنها آی پی سرور را وارد کنید. اگر میخواهید با استفاده از این برنامه به SQL Server لوکال موجود بر روی کامپیوتر خود متصل شوید، کافی است که در این بخش تنها نام کامپیوتر خود را وارد کنید

Authentication : در اینجا اگر میخواهید به سرور ریموت متصل شوید باید گزینه ی SQL Server Authentication را انتخاب کنید و در صورتی که به سرور لوکال خود متصل میشوید، تنظیم را بر روی Windows Authentication قرار دهید.

Login : در این بخش لازم است که نام کاربری دیتابیس خود را وارد کنید. اگر Authentication را بر روی Windows Authentication قرار داده باشید، نیازی به پر کردن این بخش نخواهد بود.

Password : همانطور که مشخص است در این بخش لازم است رمز دیتابیس خود را وارد کنید. طبعا اگر از Windows Authentication استفاده کرده باشید، به پر کردن این بخش هم نیازی نیست.

در پایان جهت برقراری اتصال بر روی Connect کلیک کنید. در صورتی که بر روی سرور مورد نظر، اتصال ریموت فعال باشد و اطلاعات خود را به طور دقیق و کامل وارد کرده باشید، به سرور SQL متصل خواهید شد و لیستی از دیتابیس ها را مشاهده خواهید کرد.

در میان این دیتابیس ها شما تنها مجاز به دسترسی به دیتابیسی هستید که با نام کاربری و رمز آن لاگین کرده اید. بنابراین حالا کافی است دیتابیس خود را در سمت چپ پنجره از لیست دیتابیس ها انتخاب کرده و به انجام فعالیت مورد نظر خود مشغول شوید.

, , , ,